سامانه پرسش و پاسخ کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی درمانگاه شبانه روزی کیمیاگر

آیا استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروری است؟

بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک‌ برای افراد سالم ضروری نیست امابه افرادی که علایم ابتلا به ویروس کرونا COVID-۱۹ دارند و یا این که از افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا مراقبت می کنند، همچنین افرادی که قصد رفتن به مکان های عمومی و پر ازدحام را دارند توصیه می شود از ماسک استفاده کنند.

آیا باد گرم دستگاه های خشک کننده دست، ویروس کرونا را می کشد؟

خیر. برای محافظت در برابر این ویروس باید به طور مرتب دستان خود را بشویید.

آیا آنتی بیوتیک ها در پیشگیری و معالجه مبتلایان به کرونا مؤثر هستند؟

خیر. آنتی بیوتیک های حاضر اثری بر ویروس کرونا ندارند.

آیا اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

خیر. پاشیدن چنین موادی می تواند به غشاهای مخاطی بدن آسیب بزند.

آیا خوردن سیر می تواند به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کمک کند؟

سیر یک ماده غذایی مفید است اما هیچ دلیلی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا با خوردن سیر وجود ندارد

آیا مادران شیرده می توانند به فرزند خود شیر دهند؟

ویروس کرونا مانند عمده‌ی ویروس های تنفسی از طریق شیر مادر قابل انتقال نیست. پس مادران می توانند به فرزند خود شیردهند اما با توجه به اینکه فاصله‌ی نزدیکی با کودک خود در حین شیردهی دارند باید از ماسک استفاده کنند. اگر مادری مبتلا به بیماری است و یا بدحال است می تواند شیر را بدوشد و با شیشه به بچه بدهد

مهمترین علایم ابتلا به بیماری کرونا که نگران کننده است و باید آن را جدی گرفت چیست؟

با توجه به اینکه اکثر مبتلایان، تب و علائم تنفسی دارند، تب در همراهی با علائم تنفسی از مهمترین علائم ابتلا به بیماری است. اما به‌ صورت کلی همراهی تب با سرفه خشک، لرز، گلو درد و تنگی نفس، علائم معمول و شایع ابتلا به بیماری ا‌ست که باید جدی گرفته شوند

چه کسانی به کرونا مبتلا نمی شوند؟

بیماری کرونا تمامی گروه‌های سنی را می‌تواند مبتلا کند. بر خلاف تصور عموم،احتمال ابتلا به این بیماری درکودکان نیز وجود دارد اما در اغلب موارد علایم بیماری در کودکان بسیار خفیف است. عوارض جدی این بیماری عمدتاً در افراد مسن و یا افراد با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند رخ دهد

در صورت تماس و مواجهه با فرد مبتلا به کرونا تا چه زمانی احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد؟

با توجه به اینکه طول دوره نهفتگی یا کمون بیماری کرونا تا ۱۰ الی ۱۴ روز گزارش شده است، امکان بروز بیماری تا ۱۴ روز پس از تماس وجود دارد.

آیا احتمال انتقال بیماری از فرد کاملا بدون علامت وجود دارد؟

آیا مصرف خوراکی الکل تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد؟

خیر. مصرف خوراکی الکل هیچ گونه تاثیری در پیشگیری از ابتلا به به ویروس کرونا ندارد.

پاسخ خود را پیدا نکردید؟

درصورتی که پاسخ سئوال خود را پیدا نکردید میتوانید آن را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. همچنین با ارسال سئوال خود به ما کمک میکنید تا این صفحه را کامل‌تر کنیم.